Mijn foto
Naam:

http://thumbsnap.com/v/RiLIaXMQ.jpg

dinsdag, november 29, 2005

ananas kopen

In Anturanhebben we een strandwandeling gemaakt. Als je de op het strand getrokken vissersprauwen voorbij bent, kun je goed op het strand wandelen. Dan is het rustig lopen en je kunt flink ver. Af en toe een beetje wind van zee heerlijk.
Al lopend zien we uit de bosjes een schattig klein jongetje komen, in zijn hand een al even kleine ananas.
Hij vraagt waar we vandaan komen , hoe we heten, enz. De gebruikelijke inleiding.
Dan is de ananas te koop , voor maar 10.000,- Roepiah.
"Tidak terima kassi" probeer ik in mijn vers opgestoken maleis.
"Koop toch een ananas van dat kind" hoor ik achter mij. Het joch ruikt zijn kans en zegt weer 10.000,- Rp.
Ik vind me zelf wel erg groot en zak een beetje door m'n knie-en.
Dan bied ik 2.000,- Rp.
"Kun je wel" hoor ik achter me "Zo'n kind".
Het kind slaat bedeesd de ogen neer, buigt het hoofd wat en zegt 5.00,- Rp. Heel zachtjes.
3.000,- zeg ik met drie opgestoken vingers.
"Lig niet zo te zeiken en koop dat ding van dat kind."
3.000,- zeg ik,vijf zegt het mannetje, dat in dezelfde houding is blijven staan, vastberaden.
Ik speel mijn laatste troef uit. Trek mijn portemonnaie en vis er 3.000,- Rp. uit en houd ze hem voor.
Ze worden niet aangepakt, "vijf duizend zegt hij".
Ik doe er tweeduizend bij en krijg de ananas.
Het kereltje is bij toverslag verdwenen en wij staan met dat ding op het strand. "Je draagt hem zelf maar naar huis" zeg ik om mijn gezicht te redden.
Maar eerlijk is eerlijk, hij was lekker en goed rijp.


1 Comments:

Blogger Koos F said...

Wat, 0 comments op zo'n prachtverhaal? Schande!
Moet minstens 10 zijn.
Veel complimenten voor de vertelkunst en groet,
Koos

1:19 a.m.  

Een reactie posten

<< Home